Skip to main content

800 MOST COMMON WORDS | FROM 351 TO 400



351. rest
352. perhaps
353. certain
354. six
355. feel
356. fire
357. ready
358. green
359. yes
360. built
361. special
362. ran
363. full
364. town
365. complete
366. oh
367. person
368. hot
369. anything
370. hold
371. state
372. list
373. stood
374. hundred
375. ten
376. fast
377. felt
378. kept
379. notice
380. can’t
381. strong
382. voice
383. probably
384. area
385. horse
386. matter
387. stand
388. box
389. start
390. that’s
391. class
392. piece
393. surface
394. river
395. common
396. stop
397. am
398. talk
399. whether
400. fine

Comments

Followers

Popular posts from this blog

Quantas palavras você conhece em inglês?

Quantas palavras você conhece em inglês? Sabe quantas palavras você já aprendeu em inglês? Não! Quer saber? Neste post você vai descobrir como e saber o que isso quer dizer.  A maioria dos adultos natvios que fazem o teste o resultado varia de 20.000 a 35.000 palavras. O nativo médio de 8 anos de idade já conhece 10.000 palavras. O nativo médio de 4 anos de idade já conhece 5.000 palavras. Nativos adultos aprendem quase 1 nova palavra por dia até a meia-idade. O tamanho do vocabulário mais comum para os candidatos estrangeiros é de 4.500 palavras. Não nativos tendem a atingir mais de 10 mil palavras vivendo no exterior. Examinadores estrangeiros aprendem 2,5 novas palavras por dia enquanto vivem em um país de língua inglesa. O tamanho do vocabulário de um adulto nativo parece ser determinado principalmente por hábitos de leitura entre 4 e 15 anos Para o crescimento do vocabulário de um nativo, a leitura de ficção esp

RUDE QUESTIONS | C2 LEVEL TEXT EXAMPLE

Why is it rude and socially unacceptable to ask certain questions? The Independent  -  Christine Manby Picture the scene. You’re at a party. You know no one but the host and they’ve had to rush to the kitchen to rescue some smoking vol-au-vents from the oven. You spot a friendly looking fellow guest, also on their own, and sidle over to make their acquaintance by the buffet table. You swap names. You compare notes on your respective journeys to the venue. You talk about the weather. Hasn’t it been strange this year? So far so good. Now what? The host passes by with those vol-au-vents. You grab one and shove it in your mouth. And before you’ve entirely finished eating it you come out with the line , “So, what do you do?” If this were the 1970s, the needle would skitter across the vinyl on the record player, bringing the music to an abrupt and ugly end. As it is, the entire room falls silent as everyone turns to stare. It’s not that your mouth is still full of vol-au-v